Portal Informacyjny Sądów Powszechnych to stanowiący system umożliwiający dostęp uprawnionym do informacji o sprawach toczących się przed sądami powszechnymi za pośrednictwem internetu, do którego posiadaczem autorskich praw majątkowych oraz praw zależnych jest Skarb Państwa.
W obecnym stanie prawnym, Portal Informacyjny Sądów Powszechnych funkcjonuje jako 11 niezależnych systemów informatycznych poszczególnych apelacji, dlatego procedurę wnioskowania o rejestrację konta jak i procedurę weryfikacji użytkownika należy przeprowadzić w ramach tej samej apelacji.
Aby zarejestrować konto w Portalu Informacyjnym Sądów Powszechnych, należy wybrać swoją apelację klikając na jeden z poniższych linków, który przekieruję Cię bezpośrednio na autoryzowaną stronę Sądu:
Celem weryfikacji konta, użytkownik powinien udać się z dokumentem potwierdzającym tożsamość, którym posługiwał się podczas wypełniania wniosku, do Biura Obsługi Interesanta jakiegokolwiek sądu danej apelacji.
Jeśli użytkownik wybrał opcję: „Wyślij wniosek i podpisz profilem zaufanym” (opcja przez nas niezalecana), system przekieruje Ciebie na stronę https://int.pz.gov.pl, a na e-mail podany podczas rejestracji jest wysyłana wiadomość z linkiem umożliwiającym kontynuowanie weryfikacji konta za pomocą profilu zaufanego.
Po weryfikacji tożsamości użytkownika przez pracownika Biura Obsługi Interesanta, użytkownik otrzymuje login (PESEL) i hasło pierwszego logowania do swojego konta w portalu apelacyjnym.
UWAGA! Rejestracja jest całkowicie bezpłatna.
Comments